fortsättning på SOS-ssk....
För det första inser jag att jag, som anser mig vara väldigt öppen, har fördomar eftersom jag tog för givet att sjuksköterskan var en kvinna. Det var en man.
Mannen o SOS-alarm har nu hotats flertal gånger på olika sätt o självklart är inte det ok. Samtidigt förstår jag att människor reagerar väldigt starkt...
Mannen o SOS-alarm har nu hotats flertal gånger på olika sätt o självklart är inte det ok. Samtidigt förstår jag att människor reagerar väldigt starkt...
Sjuksköterskan har jobbat inom vården 10 år o varit anställd av SOS-alarm ca 1 år. Under den tiden har han blivit anmäld 3 ggr av personer som anser sig blivit felaktigt o otrevligt bemötta när de ringt SOS. Det var under hösten 2010. Även arbetskamraterna har reagerat på hans dåliga sätt att bemöta människor i nöd. De la upp en handlingsplan o ansåg att han "skärpte" sig.
Till den avlidne 23-åringens familj ursäktade SOS det inträffade med att sjuksköterskan nog hade en dålig dag o var trött........ Ingen kommentar.
I alla service-yrken är det viktigt att man är trevlig o vet hur man bemöter människor i olika situationer. En försäljare som är otrevlig kan förmodligen inte sälja något. I det fallet kan jag förstå om man lägger upp en handlingsplan o ger personen flera chanser. Inom vården är det inte lika enkelt eftersom det handlar om liv o död.
Ska försöka lämna det här nu, men som ni förstått är jag lite uppjadad över det inträffade :-S
Kommentarer
Trackback