Bajs

Har ju slut på mina påsar, som sagt. Nu använder jag de jag hade i början, efter op. Mitt första en-dels-bandage... får ganska lätt läckage, men brukar funka ok om jag är noga med vad jag har för kläder (inte sitt över påsen, inte det minsta tryck o.s.v) 
Alla fall, idag hade jag en bomullsklänning över o tänkte att det borde ju funka trots att satt emot påsen (inte hårt tryck...) Var på affären med familjen, men känner mig hela tiden olustig över påsen. När vi kom till bilen kollar jag läget, allt ser bra ut uppifrån, men hela påsen hade släppt undertill! Åhhh, vad härligt! INTE. Fick lägga på massa våtservetter o köra raka vägen hem. De klarar inte av att man svettas de där skiiitpåsarna! 
Väl hemma o efter att ha bytt påse tog jag fram datorn för att se vad det finns för alternativ till min bra-påse (den har utgått) då lyckades jag välta ett glas FULLT med dricka, så det åkte i golvet o gick sönder. Dricka över hela mig, halva sängen o golvet. Då fick jag nog. 

Som tur är har jag världens bästa karln,  han torkade upp allt, inklusive mina tårar. 

Ibland suger det att vara stomiop :-( Hur ska jag ens kunna vara ute eller gå till stranden med barnen, när påsarna inte tål vatten o svett? :-( På måndag morgon är det jag som ringer stomiterapeuten!

Kommentarer
Postat av: hasseman

Hej. Om det är väldigt akut så finns ju alltid alternativet att gå upp till avdelningen och fråga lite snällt. Det har faktiskt jag gjort vid ett tillfälle här i göteborg!

2011-07-10 @ 01:28:07
URL: http://www.hasseman.nu/blogg
Postat av: Caroline

Tack Hasse! Det kan man ju faktiskt göra!

Tack för tipset! :-)

2011-07-10 @ 11:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0