Nu får det va´nog!

Ja,det får det! (nån gammal reklam, där de slog näven i bordet.. Kommer dock inte ihåg vilken produkt det gällde...)
Jag är så fet. Allvarligt talat! Fetast o fulast i stan. :-( :-( Varför kan jag bara inte göra nåt åt det? VARFÖR??? För att jag är DUM I HUVUDET. Därför.
Usch, jag är trött på att inte få känna mig bekväm, att inte få känna mig som jag. För det här fettot är inte jag!
Det jobbiga är att det bara är jag som kan göra nåt åt det. Det finns inga genvägar, jag vet!
Tror det skulle bli lättare att acceptera stomin om jag var smal också, för nu är det så svårt att hitta kläder som ens passar :-( Har inte kommit iväg till stomiterapeuten än, så jag dras med de påsar jag hittade hemma (får utslag o sår, men dom funkar! Har dock haft läckage ngr ggr senaste månaden..)
Just nu är vi hundvakt åt en hög hundar :-) Sammanlagt har vi 9 hundar hemma, men imorgon åker ngr :-P Det har gått jättebra, de ligger o sover på olika ställen o märks knappt!!! Min lilla Fixelina är dock lite sotis o får självklart sova i sängen ;-)
Imorgon åker barnen till morfar en hel vecka!!! Tror aldrig jag varit ifrån barnen en hel vecka någonsin faktiskt! Barnen ser verkligen fram emot det o de kommer ha såå roligt! Jag är glad att de får en mysig semestervecka o massa uppmärksamhet :-D Jag ska jobba dag o R ska jobba natt hela veckan, men vi hinner kanske säga godnatt någon kväll ;-)
I går var vi på middag hos goda vänner, väldigt trevligt! MASSA god mat! De grillade som tokar!! :-)
Nu är det dags att gå o sussa (måste kanske läsa lite dock, har FYRA nya böcker :-D)

Kommentarer
Postat av: Elsa

Jag förstår vad du menar med att ha några extra kilo på kroppen inte gör det lättare att acceptera stomin. Jag vet precis. När jag fick min påse var jag ett benrangel, idag 10 kilo tyngre sitter påsen på ett helt annat vis.



Men du, du är vacker som du är. Vacker på insidan ger utsidan dess skönhet! Stor kram

2011-07-02 @ 11:57:09
URL: http://elsavictoria.blogspot.com
Postat av: Caroline

Tack söta Elsa! Vad gullig du är!

Måste ta tag i det här alltså.... Har nästan 50 kg övervikt... :-( Men som sagt, det är bara jag som kan göra nåt åt det! Längtar till den dagen jag inte behöver tänka på stomin, nu är det antingen oskönt eller så oroar jag mig för att det syns. Tror det kommer kännas bättre utan alla extra kilon. Kommer nog kännas bättre psykiskt alla fall :-)

KRAM

2011-07-02 @ 16:51:49
URL: http://tjattermaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0